Kabinetsmedewerker Ecolo-Groen Koekelberg

De twee schepenen van Koekelberg Anne Tyssaen et Marie Bijnens werven voor de legislatuur 2018-2024 een kabinetsmedewerker aan.  

DOEL VAN DE FUNCTIE

De kabinetsmedewerker volgt de bevoegdheden van de schepenen op: openbare werken, mobiliteit, milieu, patrimonium, energietransitie en Nederlandstalige aangelegenheden. De kabinetsmedewerker bepaalt samen met beide schepenen de strategische doelstellingen en de politieke lijn. Hij of zij is verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid. Hij of zij is de rechterhand van beide schepenen.

 

BESCHRIJVING VAN DE FUNCTIE

  • Je werkt intens samen met de administraties en onderhoudt goede relaties met de andere kabinetten, de Ecolo-Groen gemeenteraadsleden, onze partijen (Groen en Ecolo) en met het middenveld.
  • Je werkt de strategische lijnen uit om ons beleidsprogramma te realiseren.
  • Je voert het beleidsplan voor het kabinet uit. Dat doe je op een planmatige en gestructureerde manier en hiervoor ontwikkel je de nodige (participatieve) instrumenten.
  • Je bereidt samen met de schepenen de colleges en gemeenteraden voor.
  • Je geeft mee vorm aan de communicatiestrategie en bewaakt de communicatielijn in de uitvoering van het beleid.
  • Je volgt de verschillende domeinen van het stadsbestuur op om een maximale realisatie van het beleids- en partijprogramma te realiseren en Koekelberg menselijker, eerlijker en gezonder te maken.
  • Je garandeert een vlotte en transparante interne en externe informatiedoorstroming.
  • Je zorgt voor een opvolging van de verschillende interpellaties: zowel van inwoners als van gemeenteraadsleden.

 

PROFIEL

Vorming

Je hebt een universitair diploma

 

Ervaring & kwaliteiten

  • Je deelt onze politieke visie.
  • Je getuigt van initiatief, je werkt nauwgezet, je bent goed in analyse en conceptualisering
  • Je kan goed problemen identificeren, en vooral oplossingen aanreiken.
  • Je kan transversaal werken.
  • Je kan autonoom werken.
  • Je kan helder en gestructureerd schrijven, en indien nodig, beknopt.
  • Je bent een sterke netwerker in onze beleidsdomeinen en je werkt goed samen met verschillende stakeholders.
  • Je bent stressbestendig en je kan ook onverwachte situaties rustig afhandelen.
  • Je werkt respectvol, discreet en loyaal.
  • Je hebt ervaring in beheer en onderhandelen.
  • Kennis of ervaring met de beleidsdomeinen is een pluspunt.
  • Kennis of ervaring met participatieve processen is een pluspunt.

 

Vaardigheden

  • Kennis en interesse voor de politieke context.
  • Kennis van de werking van een gemeentelijke administratie.
  • Goede kennis van het Frans (Zowel mondeling als schriftelijk).

 

CONTRACT

  • Voltijds contract
  • Contract van onbepaalde duur, gelinkt aan de legislatuur 2018-2024 (contract wordt opgezegd op het einde van de legislatuur).
  • Verloning : barema A1.1, anciënniteit wordt meegenomen, mogelijkheid premie tweetaligheid.
  • Plaats van tewerkstelling: gemeentehuis, Vanhuffelplein 6, Koekelberg. Gedeeltelijk thuiswerk mogelijk.
  • Indiensttreding: zo snel mogelijk.

 

PROCEDURE

Overmaken van CV en motiviatiebrief tot en met 27 september 2020 aan [email protected] en [email protected]

Kandidaten die geselecteerd werden, worden uitgenodigd voor een interview op 30 september 2020. Meer informatie bij Anne Tyssaen of Marie Bijnens ([email protected] of [email protected])